Speed's page

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Speed's page > Články > Já & PC & net > Jak se UT hraje dneska_________červen 2013

Články > Já & PC & net
 

 
 

Jak se hraje UT99 (Unreal Tournament vydaný v roce 1999) dneska? Bohužel je to stále méně o zábavě a více o to vyhrát za každou cenu i za použití způsobů, jenž by v době, kdy jsem hrál UT pravidelně, se dostalo od ostatních hráčů opovržení.  Bohužel výběr serverů se s postupující dobou velice zúžil a z několika desítek tisíc serverů, je nyní (červen 2013) aktivních necelých 70, jenž jsou zaregistrovány u master serveru. Když k tomu připočtu skutečnost, že asi 1/2 je prázdná a 1/5 pravidelně plná, tak výběr je dnes dosti slabý. I z tohoto důvodu chodívám občas hrát na server Multiplay Public DM #13 (Deck 16 - All weapons) IP 75.102.41.52:7777. Z tohoto serveru je zde přiložené krátké viideo bohužel klasického průběhu vítězství jednoho hráče, jehož způsob hry je typický pro poslední dobu. Tento hráč se specializoval na respawncamp u horního flaku, kde díky snadným fragům bez problémů vyhrál.

Pokud se člověk pohybuje dnes po mapě v klasickém DM, tak prakticky v každém rohu se někdo krčí. Když se mu člověk vyhne, tak naběhne do rány dalšímu, jenž se krčí v rohu, jenž je jen pár kroků od toho prvního.  

Po velice dlouhé době začali na tomto serveru v mapě Deck konečně rozdávat bany za kempování v teleportu s kladivem.. Pokud nemáte všechny štíty a nejl=pe přes 100 zdraví, tak průchod teleportem nemáte šanci přežít. V okamžiku, kdy se přenesete na výstupní místo, tak se napíchnete na kladivo a zemřete. Nelze prti tomu dělat nic, kkromě štítů a nadprůměrného zddraví, což je v soubojích takřka nemožné.  

Další velice oblíbené místo na kempování je dole u kyseliny u raketometu. Pokud to není zkušený hráč, tak můj standartní útok buď nepřežije a nebo jen těsně a já mu v drtivé většině s mírným zraněním přeběhnu za zády do teleportu a často se o to pokusím znova. Tento způsob, kdy přiběhnu po lávce, vystřelím na jednu stranu salvu z raketometu a pak na druhou skočím, se setkává velmi často s úspěchem.

Další dosti oblíbené místo na kempování je za bednami u spodního flaku. Hráč je jíž a pokud si zaklekne, tak není skoro vidět a vidí přes celou chodbu, až do zatáčky, kde se odehrávají časté boje i respawny.

Nesmím také zapomenout na jedno místo nedaleko plasmagunu za velkou bednou, kde je i řada lahviček. Z tohoto místa dotyčný většinou odstřeluje vchod k výtahům u minigunu, či směr k plasmagunu, jelikož zde má silně omezený výhled zmíněnou velkou bednou.

Oblíbené místo je též na spodní sniperce nedaleko výtahů. Tam dotyčný odstřeluje jak respawn u horního flaku, tak i prostor kolem výtahů až k zatáčce. Zde ale hráči už tolik nekempují, jelikož na tuto taktiku je potřeba alespoň nějaký aim, což je věc, jenž kemperům v drtivé většině úplně chybí.

Občas se někdo vyskytne i na velké bedně u ampu u lékárniček. Tam ale zásadně skáčou jen s botama. Jde to i s kladivem, ale zase to chce alespoň trochu umět.

Hráči s trochuz skuilu kempují též nahoře na plošině mezi výtahy. Tento prostor pro klasické kempování není příliš vhodný, jelikož je dosti na ráně a není se kam schovat.

Málo používané místo pro kempování je též u malého štítu nahoře na horní lávce u zdi. Tam je ale potřeba slušný aim a i při zastavení tam většina hráčů nemá dostatečný, aby tam dlouhodobně kempovala.

Vinikající místo na kempování je v okně nad vchodem z centrální lávky nad kyslelinou k výtahů,. Tam se poslední dobou téměř nikdo nevyskytuje, ač je otamtud pškný výhled přes celou mapu. Skočit do okna lze, ale musí se to umět a to skoro všechny hráče odrazuje, jelikož je to na ně příliš složité a fragy se dají získat i podstatně jednodušeji.

 

Poslední dobou jsem zjistil, že vse pravidelně vyskytují kempeči i u minigunu, kde se krčí ma jedné či druhé plošince u schodů vedoucích z centrální lávky k výtahům. Naopak u bot u kyseliny se kempeři vysytují pomálu, jelikož jsou tam dosti na ráně.


Častá taktika je též ta, že po narození dělá, že nehraje a když se k dotyčnému člověk přiblíží, tak na něj soustí palbu, většinou plošnou salvu z raketometu, jenž má člověk co dělat, aby přežil.

Kromě kempování u respavnu a jeho časté spamování nemohu také nezmínit další "umělce" jenž si přísun fragů zajišťují prskáním flaku přes celou mapu či vrhačem disků, jímž s oblibou zasypávají spodní chodbičky vedoucí od spodní stanice výtahů ke kyselině.

Ač UT hraju už ze zmíněných důvodů pomálu, tak vím, že pokud se protivník nezastaví, či dokonce nezastaví a nepoklekne, tak šance, že mě zasáhne zbraní, jíž se musí víc mířit (sniperka, primár asmd), tak mám prakticky jistotu, že on mě zasáhne spíš omylem. Bohužel v této hře, kde je prakticky každý líný vynaložit trochu víc aktivity a naučit se něco obtížnějšího (například mířit v pohybu), je můj častý konec takový, že mě někdo jiný sejme ze zálohy.

Přijde mě též, že lidi vůbec nemyslí. Třeba věc, u níž myslet je potřeba, je střílení raketometem na delší vzdálenost. Já osobně střílím tam, kde budou, až tam ty rakety doletí, ne tam, kde momentálně je. Drtivá většina lidí ale střílí druhám způsobem. Proto se pak uchyluje ke kempování, aby vůbec něco trefili. Další, co nechápu, je skutečnost, že většina kemperů kempuje na tom samém místě stále, než je někdo něezabije. často se mě stává, že vypustím kombo, kde mě před půl minutou zabil kemper a ejhle, on je tam pořád a díky tomu už mrtvý.

Zkusil jsem pár duelů s těmito pseudovítězi na stejné mapě, ale s omezením proti lamení. Nepřekvapivě, ař duely nijak zvlášť neovládám, jsem 8 z 10 vyhrál. Z toho jsem tak jednou dostal nakládačku, kdy jsem narazil na borce, co to opravdu uměl, ale na zmíněném serveru hrál stylem "co bych se namáhal", další jsem prohrál těsně. Zbytek jsem v cca 5 případech vyhrál výrazně a zbytek různě a i těsně. Bohužel najít vhodný server, kde mají buď možnost zapnout či mají dokonce trvale zapnutý mutátory, co na duel vyžaduju, je čím dál obtížnější. Jedná se především o anicampovací mód. Když je člověk na jednom místě jak pár sekund, začne se mu ubírat zdraví. Pokud se nepohne, tak zemře. Tento čas se krátí v případě, že je v pokleku. Další věc je 3 sekundová ochrana proti respawnu. A poslední věc, jenž začíná být sehnat dost problém je možnost střílení jen v pohybu. Duelů jsem zatím odehrál celkem málo především z důvodů, že málokdo si troufá. Navíc, hodně lidí, když zjistila, že lame fragy tam prostě nedají, tak utekla. Když už jsem dotyčného na duel vytáhnul a dohrál, museli jsme hrát ještě jednou, jelikož ač jsem na pravidla upozorňoval, tak je plně nepochopil a pak tvrdil, že prohrál jen kvůli nim. Pravda to víceméně byla. jelikož nemoh použít lame fragy, jímž tak exceloval na serveru Multiplaye. Prakticky ale všichni prohráli opět. Jelikož ti, co to opravdu uměli, s tím neměli problém ani poprvé.

Na ictf co hraju nejraději je to s kempováním o něco lepší, jelikož to enní jako v DM, kde je to všem jedno, že ten druhý kempuje, ale celý tým má zájem na tom, aby nikdo z nepřátelskýho týmu nikde nekempoval a tak je, když na ně narazí bez milosti likvidují. Proto jsem přešel v DM na způsob, kdy se nesnažím vyhrát. Jjelikož je to celkem snadný - stačí kempovat, což mě vůbec nebaví.  Tak jsem se dal na lov kemperů a kemepry vyháním z jejich pozic. Ne vždy se mě to daší, ale drtivá většina kemperů nemyslí a zdržuje se stále na jednom místě a já pak mám díky tomu snadný fragy. Jelikož já vím že tam jsou, ale oni to zjití většinou pozdě a i když se pohnou, tak díky bídnýmu aimu mě většinou netrefí.

 
 

 
 
 
 

Je zde vidět, že prakticky všechny fragy na záznamu (není úplně od začátku hry) vyrobil spamem na respawn. V případě, že byl jeho protihráč v pohybu a on též, pokaždé prohrál. Dokonce, i když stál a střílel z horní plošiny u biorifle, potřeboval na frag, jenž trefil u plasmagunu  3 výstřely, ač jeho oběť měla 15 zdraví a stačilo ho treifit kamkoliv. Samozřejmě, že u toho stál a díky tomu se následně stal snadnou obětí komba. Několik fragů dal i za pohybu sniperkou, ale to se stalo jen dvakrát a to tak, že se hlavní snuperky prakticky opřel o záda své budoucí oběti. Nikdy to nebylo na větší vzdálenost. Díky spamu na respawnu používal často ASMD. V případě, že ho zastihnul někdo jiný buď plasmagunem či raketometem, vždy zemřel, jelikož když byl donucen se hýbat, neuměl na něj pořádně zamířit a ani nestihnul prohodit zbraň.

 
 

 
 
 
 

Toto je moje první UT video se zvukem. :p PC už to bez potíží zvládá nahrávat.

Na tomto videu jsem hrál hru na stejném serveru jako na ze kterého je video výše. Zde jsem už hrál (je to z mého pohledu) a hra nebyla tak lame, jako předcházející, kde jsem byl jen spektrátor. Dobře si všiměte hráčče Player4, jenž hraje úplně normálně a hráče Crixus, jenž hraje typicky lame stylem jenž je bohužel na tomto serveru tak popullární. Ve ve vedení  jsem se s Plaerem4 sřídal, a nakonec jsem i vyhrál. Kdyby vyhrál Player4, tak by mě to vůbec nevadilo, jelikož ta hra měla alespoň nějakou úroveň, jíž se celkem neúspěšně snažil sabotovat Crixus. Dřív jsem hrával přísně na skill, ale tady na tom serveru moje zásady až tak nedidržuji. Kempování se ale stále vyhýbám. Mám trochu spamovací styl. Ten je ale reakcí na to, že kepeři sedí většinou delší dobu na stejným místě a tak tam střílím už preventivně, když vím, že tam před chvílí byl.

 
 

 
 
 
 

 
 

Galerie kempovacích míst v Decku

 
 

Místa označený červeně jsou kempovací místa pro lamy,  žluté   vyžadují jistý skill a tak se až tolik nepoužívají. Modré jsou respawny, kde hráči často zkouší předstírat, že nehrají, až do doby, než se k nim přiblížíte.


 
 
 
 

 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky